Min fritid
Motorsport
Rallye Monte-Carlo Historique Rally Pålidelighedsrally Økonomiløb
Bil MC Golf
Rallye Monte-Carlo Historique
I 2024 deltager (mere følger senere).
Første bil starter fra Monaco lørdag den 3. februar kl. 7:00
De næste 3 nætter tilbringer vi i Valence, inden vi igen kører til Monaco.
De sidste 2 etape køres om natten, hvor vi bl.a. skal køre over det berømte bjergpas, Col de Turini, inden vi hen på natten kører over målrampen i Monaco.
I løbet af onsdag er der forskellige fotosession ved havnen i Monaco, og dagen slutter med en gigantisk Gallafest i Sporting Club, hvor løbets vindere af de forskellige klasser kåres.
Torsdag den 8. februar går turen igen tilbage til Danmark, formodentlig med fly.
Rally
Jeg har i mange år dyrket motorsport
(orienteringsløb, økonomiløb, pålidelighedsløb og rally).
I de første år mest orienteringsløb, senere rallysport.
Jeg er stoppet med hastighedsrally, selvom jeg stadig har en rallylicens.
Men, man skal jo aldrig sige aldrig ...
Min seneste aktive karriere som co-driver var i en Ford Fiesta R2T.
Indimellem er jeg hjælper indenfor historisk pålidelighedsrallies, herunder Rallye Monte-Carlo Historique.
Jeg er rallydommer ved et par løb om året, samt medlem af DASU's disciplinærudvalg for Rally sporten.
Desuden er jeg ofte med i løbsorganisationen ved
rallyarrangementer, og hvor jeg ellers kan bruges.
Jeg er med medlem af Grindsted Motor Klub (GMK), som er organiseret i Dansk
Automobil Sports Union (DASU).
Fra 1982 til 2001 har jeg været instruktør i DASU's
rallykursussektion, hvor vi uddanner løbsledere og dommere
indenfor rallysporten.
Selv er jeg uddannet rallyløbsleder, og er desuden
udnævnt til international rallydommer.
Jeg er også godkendt Ø-løbsleder (økonomiløb).
Fra november 2001 - november 2003 var jeg medlem af bestyrelsen DASU.
Pålidelighedsrally
I 2013 deltager jeg i pålidelighedsrally, som co-driver for Monty Karlan, Norge.
I første løb skal vi køre i denne 1978'er Porsche 911 SC 3.0 ,
Økonomiløb
Link til Økonomiløb
Banesport
I 1998 har jeg deltaget på Racerskole på
Jyllands-Ringen 20.-21. april, hvor jeg erhvervede
banelicens.
Tiden må så vise hvad den skal bruges til, men
Historisk Motorsport kunne da være en mulighed......
Indtil nu har det alene været oplevelsen ved at deltage på racerskolen, men man ved jo aldrig.....
Gennem medlemsskabet af DASU modtager jeg bladet
AUTOSPORT.
Bil
Jeg er (selvfølgelig) meget interesseret i biler. Mest i BMW, som indtil nu har omfattet følgende (årgang & model) :
- 1984 BMW 320i (E30)
- 1986 BMW 320i (E30) (ny)
- 1986 BMW 325i (E30)
- 1992 BMW 316i (E36) (ny)
- 1994 BMW 316i (E36) (ny)
- 1997 BMW 316i (E36) (ny)
- 2000 BMW 318i (E46) (ny)
- 2003 BMW 318i (E46) (ny)
- 2004 BMW 330 dA (E46)
- 2008 BMW 120 d van (e87)(ny)
- 2008 BMW 325i M-sport (E90)
- 2011 BMW 116i (F20) (ny)
- 2012 BMW 328i (F30)
- 2018 BMW 320i (F30) (ny)
Nuværende bil: BMW 320i (turbo) Sport Line
Der har selvfølgelig været andre biler i stalden. I flere peioder har der været mere end 1. I kronologisk rækkefølge ....
- 1951 Opel Olympia St. car
- 1959 Lloyd Alexander TS
- 1959 Lloyd Alexander
- 1964 Morris Mascot 850
- 1965 Morris Mascot 850/1000
- 1967 Morris Mascot 850/1000
- 1972 Ford Taunus P4 St. car
- 1973 Ford Consul 2.6 coupe
- 1973 Morris Mascot 1000 van (ny)
- 1973 Opel Ascona A 1,6
- 1976 Opel Ascona B 1,9 (ny)
- 1978 Opel Ascona B 2,0 (ny)
- 1981 Opel Ascona C 1,6 (ny)
- 1983 Opel Ascona C 1,6 (ny)
- 1984 Opel Ascona C 1,8E (ny)
- 1992 Peugeot 106 1,1
- 1996 Peugeot 106 1,3 Rallye
- 2000 Renault Clio II Si 1,6
- 2005 Peugeot 206 1,4 SW
MC
Min nuværende mc, BMW R1200 GS Tripple Black
Her er et par billedet, taget ved garagen i 2016.
Tidligere mc, BMW K1600 GT Sport
Efter mit uheld i efter�ret 2014 har min mc fået nye farver.
Her er et par billedet, taget ved Svostrup kro.
Jeg fik MC kørekort på min 18 års fødselsdag.
Samme dag indregistrerede jeg min førtse 2-hjuler, som var en Vespa 125 ccm.
Den var i en skøn rød farve og fragtede mig rundt i landet i de unge år.
På et tidspunkt blev trangen til "tag over hovedet" så overvældende at jeg skiftede over til bil.
Interessen for en 2-hjuler har altid været der, men det er ikke så nemt at forene med en børnefamilie, og derfor skulle vi frem til efteråret
2006, før jeg igen anskaffede mig en motorcykel.
Det var en brugt Suzuki Savage, som er en 1 cylindret 650 ccm med en karakteristisk lyd. Den har ikke så mange hestekræfter, men den var en
god maskine at køre på indtil jeg kom lidt i MC form igen.
I foråret 2007 besluttede jeg at skifte den ud med en større maskine. Men hvad skulle det være?
Jeg lagde vægt på, at den skulle være nem at køre og kunne følge med på både kortere og længere ture.
Det blev så til en BMW K1100RS fra 1994. Det var noget helt andet.
Den var nem at køre, men havde samtidig gjort mig endnu mere interesseret i BMW motorcykler, så i efteråret 2007 skiftede jeg igen ud.
Jeg skiftede til denne smukke BMW K1200GT, som er en meget komfortabel og hurtig touringsmaskine.
Efter knap 40.000 km på GT'en blev den i foråret 2011 udskiftet med en nyere model.
Jeg skiftede så til denne BMW K1200GT, som også er en meget komfortabel og hurtig touringsmaskine. Og lidt hurtige.
Se mere om mine MC'er og mine MC ture på
min mc-side
Jeg er medlem af
MC Touring Club.
Golf
Jeg spiller også en del golf. Mest på motionsplan.
Mit handicap varierer omkring 20 (+/-).
Jeg er medlem af
Ikast Golf Club.
I golfklubben er jeg valgt til medlem af regeludvalget, som vejleder og rådgiver om golfreglerne.
Jeg medlem af FDM, hvorfra jeg modtager bladet Motor.
I FDM har jeg i en årrække været
repræsentantskabsmedlem, valgt i Herning politikreds, men pga. flytning måtte jeg opgive det hverv.